search..

Follower@cinta

Rabu, 26 Mei 2010

Cinta dan Air mata

Assalamualaikum semua blogger...pertama sekali teratakindah mengucapkan ribuan penghargaan kerana menjadi follower cinta@teratakindah... hampir 2tahun teratakindah bertapak di dunia blogger tetap menjadikan blog medium alternatif yg diterima umum walaupun persaingan hangat dengan munculnya laman2 sosial seperti facebook, my space dan lain2..

Tajuk kali ini teratakindah ingin menyelami dan berkongsi kepada semua khususnya yang baru putus cinta, putus tunang dan sebagainya.. Bila sebut tentang perpisahan ramai yang membuat sangkaan dan andaian awal samada perempun atau pihak lelaki yang patut dipersalahkan..

Ramai dikalangan kita yang bahagia dengan pasanagn hidup masing dan jangan dilupa masih banyak yang masih menanggung keperitan perpisahan. Wanita lazimnya dikurniakan akal yang sangat beremosi yang diciptakan Tuhan, kebiasaannya mengalami fenomina sedemikian. Lelaki telah dicipta dengan sifat keegoan kebiasaannya dapat menepis setiap permasaalahan (perpisaan) dan mengambil inisiatif pembawakan diri ke medium yang selamat.

Teratakindah ingin berpesan kepada semua terutamanya kaum hawa yang masih dalam dilema perpisahan mengambil inisiatif untuk terus kedepan. berikut adalah tips ringkas tangani masalah perpisahan...

1. Perbayakan Solat Sunat (beragama Islam)
2. Simpan segala kenangan bersama ex-boy or ex-girl
3. Delete No Phone ex-boy @ ex-girl ataupun tukar je nombor fon baru
4. Sibukkan diri dengan tugasan harian.
5. Bayakan Berdoa
6. Sentiasa fikirkan positif
7. bersukan (main bowling dapat hilangkan stress)
8. keluar bersama rakan-rakan... elak dari keluar ketempat-tempat yang selalu dikunjungi bersama ex-boy@ex-girl
9. pakai pakaian yang ceria (warna)
10. Pelihara ikan..(melihat ikan berenang adalah langkah terbaik hilangkan stress dan ia ialah suatu senaman yang elok untuk mata)
11. Pilih seorang sahabat yang betul-betul memahami (rakan pendengar setia) supaya masalah ini mudah untuk dikongsi dan mendapatkan semagat baru.
12. Pergi ke tempat-tempat yang penuh dengan air.. contohnya di tepi pantai, air terjun dan tasik.

demikian adalah 12 tips dari teratakindah... kepada mereka yang mempunyai masalah boleh terus berhubung ke blog cinta@teratakindah atau emailkan kepada m.nasri86@yahoo.com.my..

Tiada ulasan:

Create your own banner at mybannermaker.com!